pühapäev, 9. juuli 2017

Rattavargus


Täna öösel varastati mu ratas.

See oli mu kodu trepikojas veidi kõrgemal korrusel, lukuga radiaatori toru külge lukustatud. Jõudsin kella 2 paiku öösel koju ja kell 8 hommikul oli see juba läinud.
Palun ole targem ja õpi minu vigadest.

Palun ära jäta ratast treppikotta, eriti klaasuste taha, kust igaüks neid näeks (õnneks oli minu ratas tänavalkõndijale siiski märkamatu. Varas pidi tulema trepikoja uksest sisse, kõndima trepist paar korrust üles, et äkki seal on midagi, mida pihta panna. Või on ta üks minu naabritest?!?! Kellegi naaber peab ta ju olema.) Politsei kodulehe andmetel varastataksegi kõige rohkem rattaid trepikodadest ja koridoridest, tänavatelt, parklatest, lahtistest hoovidest. Turvalisemad on garaažid, keldrid ja kõrvalhooned. Kui võimalik, pane ratas alati turvakaamerate alla.

Tee oma rattast pilti. Pane kohe endale telefoni meeldetuletus! Pane kirja ratta kirjeldus, vaata üle iseloomulikud jooned. Kas oled valmis politseile kirjeldama enda vara kuidagi paremini kui "Eee, kahe rattaga....eeee....hall...vist"?

Rattalukk. Ma teadsin küll, et on olemas turvalisemaid ja vähemturvalisemaid lukke. Täna hommikul lugesin aga sellist juttu: "Trosslukud on enamasti kerged ning mugavad kaasas kanda, nt saab neid keerata ümber sadulaposti või raami. Kahjuks tuleb möönda, et enamus trosslukkudest alistuvad vargale esimeste sekunditega ning sobivad ehk vaid kiivri lukustamiseks või väheatraktiivse ratta kaitsmiseks impulssvarguse vastu." Mis te arvate, millega minu ratas lukus oli? No just!
Eelmine tsitaat pärineb sellest artiklist, soovitan lugeda, milliste lukkude poole tuleks poes vaadata. 

Tunnen end väga näruselt, kuna tean, et oleksin saanud väga palju oma ratta kaitsmiseks ära teha. Ülaltoodu ei ole ju täna hommikul avaldatud aastatepikkuse uurimustöö tulemus või valitsuse poolt salastatud info. See on käibeteave. Meie võimuses on vaid seda järgida või eirata. Ole sina palun targem!

Palun palun palun, ärme toetame varastatud asjade järelturgu!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar