kolmapäev, 8. juuni 2016

Nagu paljas oleks

Mõned aastad tagasi, kui olin endale auto saanud ja käisin esimese aasta tehnohoolduses käisin, ei jõudnud töömehed ja automüüja ära imestada, kui vähe see masin sõitnud on. Mis teha, olin siis alles gümnaasiumis, kool asus peaaegu üle tee, muusikakool sellest kõrvalmajas ning kaugemale sattusin harva. Bussid olid mu suured sõbrad. Ülikooli minnes oli samuti bussipilet alati olemas, autoga liikusin siis, kui olin loengusse hiljaks jäämas või oli vaja midagi transportida või kähku ühest linna otsast teise saada. Seda ei juhtunud väga tihti.
Ja siis läksin tööle.

Nüüd leidub kuus umbes kaks päeva, kui auto saab 24h minust puhata. Ja mina temast. Nüüd pean sellele ekstra tähelepanu pöörama, et ikka vahepeal jala või rattaga linna läheksin. Lisapingutus ajaplaneerimises. Praegu ei kujuta ma ettegi, et saaksin ilma autota hakkama. Enne tööle minekut on asjaajamisi ning ühest linna otsast teise kihutamist, pärast tööpäeva samuti. Ikka ja jälle loodan, et nädalas leiduks kas või üks päev, et saaksin rattaga tööle minna. Ootan ja loodan. Eks see ole muidugi mugavuse asi ka. Mulle meeldib kiiresti kohale jõuda. Jalutuskäigud on omaette teema.

Ja siis see juhtus.

Auto läks katki.

Lihtsalt keeldub käivitumast. Olin veidi linnast väljas, kui esimest korda tegi mu kullake ainult "Tõk-tõk-tõk" ja alles mu meeleheitlike palvete ja arvukate võtmekeeramiste peale käima läks. Sõitsin siis teenindusse, seal pandi diagnostika aeg kirja ja paluti homme tagasi tulla. Okei, sobib. Millegipärast otsustas auto teeninduse maja ees enam üldse mitte tööle minna. Nii siis võtsin oma seitse asja kaasa, läksin teenindusse tagasi ja kurtsin oma muret, et enam ei saa ma üldse koha pealt minema.

Aga tööle on ju ikka vaja minna. Paar telefonikõnet ja transport olemas õnneks!
Ja edasi?
Abitu tunne on. Kuidas ma tööle saan? Kuidas ma oma päeva enne ja pärast tööd ümber planeerin? Mis siis, kui bussiga midagi juhtub? Kui ma maha jään? Kui paduvihma sajab? Kas ma ikka jõuan igale poole, kuhu vaja? Millal auto tagasi saan? Kuidas ma teenindusse kohale saan? Ega selle remont mind pankrotti ei vii?

Abitu tunne on. Nagu paljas oleks.

Päikest!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar