kolmapäev, 8. aprill 2020

Produktiivsuse väljakutse - prioriteetide seadmisest

Olen suur to-do-listide fänn. Olen palju kordi tundnud, et kiiretel perioodidel, kui pole alati mahti märkmikku välja võtta, püüan kõiki olulisi tegevusi ja ülesandeid meeles pidada. Siis hakkan neid pidevalt kordama ning mulle hakkab tunduma, et 
1) neid ülesandeid on liiiiiga palju
2) ma unustan kindlasti midagi olulist ära.

Kui aga võtan paar minutit, et kõik oluline kirja panna, saabub pärast seda rahu. 
To-do-listide (keegi võiks mulle mõnda ägedat eestikeelset sõna ka soovitada) koostamise strateegiatest räägin edaspidi põhjalikumalt, täna peatun ühel detailil. Miks just sellel peatun? 

Kui olen kõik tegemist vajavad ülesanded kirja pannud ja tunnen, et nüüd on aeg tegutsema hakata, siis millest alustada? Okei, söön konnad ära (vaata SEDA postitust) ja edasi? Siis on kiusatus jätkata ju kõige lihtsamate, meeldivamate ja toredamate tegevustega. Aga need olulised, mis ei ole päris kärnkonna maitsega, aga šokolaadikreemi maigust jääb ka palju puudu... Need muudkui lükkuvad edasi ja edasi ja edasi. Kuni muutuvad konnadeks. Väkk!

Täna soovitan sul teha nii:

Pane endale kirja (just nimelt pane kirja, mitte ära lihtsalt mõtle oma peas) 2-4 tegevust, mille sa täna PEAD ära tegema. Muud varianti ei ole. Kuidas neid valida? 
  • tähtaeg koputab uksele või ronib juba aknast sisse 
  • see aitab sind oma eesmärgile tublisti lähemale 
  • oled seda mõnda aega edasi lükanud*
Enne tööle asumist tee endale veel üks reaalsuskontrolli test. Kui enne mõtlesid tegevustele "MA PEAN" võtmes, siis nüüd sõnasta need ümber "MA TAHAN" lauseteks. **

MA TAHAN arved ära maksta.
MA TAHAN kommunikatsiooni essee allikad läbi lugeda.
MA TAHAN köögi ära koristada.

See annab sulle suurema meelekindluse need ülesanded ka päriselt ära teha. Või kui sa üldse ei taha neid asju ära teha, siis ära tee. Ma ka ei taha arveid maksta. Aga kas ma tahan elada elektrita? Internetita? Sooja veeta? Prügikottide hunnikute sees? Saada meeldetuletuskirju ja maksta viiviseid? Ei taha. Üldse ei taha. Mitte mingil juhul. Ei. Seega... Jah, ma tahan arveid maksta. 

Tahtmist täis päeva!
Päikest!


* kui oled mõnda ülesannet pikemat aega edasi lükanud, siis tasub sellele kriitiliselt otsa vaadata. Miks sa seda edasi lükkad? Kas see on oluline, kuid tekitab ebamugavust (hirmu, vastikust vms) või pole see piisavalt oluline? Esimese variandi puhul pane see tegevus endale juba TÄNA kirja ja tee see kurat ära! Kas või pisike osa sellest. Teise variandi puhul tõmba see oma nimekirjast maha. See pole sulle piisavalt tähtis. Sa ei pea oma elus jõudma kõike teha. Keskendu sellele, mis on päriselt sulle oluline. Võid endale koostada ka nimekirja pealkirjaga "ühel ilusal päeval", kuhu pane kirja need tegevused, mida tahaksid teha, kui ühel ilusal päeval aega on. Mõnikord tuleb see ilus päev, mõnikord mitte, aga vähemalt annad sellele võimaluse.
** "ma tahan" nipi jaoks sain taas inspiratsiooni M. Forleo raamatust "Kõik on väljamõeldav" 4.ptk "Heida vabandused kõrvale"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar