kolmapäev, 1. aprill 2020

Produktiivsuse väljakutse - algus

Seoses väga ootamatu olukorraga hakkas mind huvitama, kuidas inimesed kodustes tingimustes (kooli)tööga hakkama saavad. Mul endal on sellega veidi keerulised lood. Esitasin oma Instagrami kontol küsimuse "kas sul on praegusel ajal raskusi produktiivsusega?". 40 inimest (77%) vastas jah.
Kuna mulle väga meeldib olla koolitaja rollis ning inimeste ees tarka juttu suust välja ajada, praegune olukord seda paraku väga ei võimalda, vajasin endale muud väljundit. Nii pakkusin välja võimaluse osaleda produktiivsuse väljakutses. Palun, siin see on!!!

Produktiivsuse väljakutse

Ma ei tee nägu, et mul oleks sulle mingi võluvits, täiesti uus süsteem, mingi babaahhh-teadmine, mida sa varem kuulnudki pole. Või pole sa varem kuulnud, et keskendumiseks peaks Facebooki kinni panema? On sulle uudiseks, et pidevalt külmiku vahet kõndides sa oma (kooli)tööd kuigi kiiresti valmis ei saa? Või et e-maili kontrollimine iga poole tunni tagant pole kuigi mõistlik? Muidugi sa tead seda kõike? Kuidas on aga tegudega?

Ma olen kindel, et sinus on peidus tohutu tarkus ja võim oma elu kontrolli alla haarata ja seda ka sellisena hoida. Kas sa ise ka seda usud? Hakka parem uskuma! "Kõige võimsamad sõnad universumis on sõnad, mida Sa ütled iseendale" (M. Forleo "Kõik on väljamõeldav" lk 71)

Võta paber ning pastakas või arvuti ette ja hakkame tööle.

Sinu (ja ka minu enda) esimene ülesanne: tee endaga kokkulepped!

Mõtle palun sellele, miks sa siin oled ja väljakutsest osa tahad võtta. 
See teekond, mis meid ees ootab, on pikk, sellel on nii väga edukaid hetki kui ka kõige kuradile saatmise hetki. Palun pühendu sellele! See võiks olla sinu kokkuleppe esimene osa - vastus küsimusele: MIKS SA TAHAD OMA PRODUKTIIVSUST TÕSTA? Mis siis juhtub, kui sa seda teed? Mis siis juhtub, kui sa seda ei tee? Palun pane see endale kirja.


Järgmisena palun mõtle sellele, milliseid soovitusi ja nippe sa ajajuhtimisest, produktiivsusest, asjade ära tegemisest, motivatsioonist jms juba tead ja pane need endale kirja. Jah, kohe praegu! Jah, sa võid "spikerdada" googlest, mõnest blogist, taskuhäälingust, raamatust.

Nüüd vali sellest nimekirjast 1-2 tegevust, mis sind praegu kõige rohkem kõnetavad, mida on sul siiani olnud raske teha (aga ära vali ka kõige raskemat) ja edasi aitaksid. Märgi need endale ära. Soovitan sõnastada need positiivselt, realistlikuna ja mina-vormis, nt teen 10minutilise sirutuspausi iga 45 minuti tagant või töötan 30 minutit ilma sotsiaalmeediasse piilumata (mitte "ei piilu sotsiaalmeediat"). Ja nüüd... Homme (kui teed seda ülesannet õhtul) või täna (kui teed seda ülesannet hommikul) keskendu ainult nendele. Jah, alusta ühest või kahest tegevusest ning keskendu nendele vähemalt nädal. Tegelikult kaks. Mmm, veel parem, kui siiski kolm. ("Nalja teed?" Ei.) Harjumuse muutmiseks või loomiseks kulub 21-60 päeva.

"Aga Anneli, kui minu nimekirjas on 10 nippi ja sa ise ütlesid, et minus on tohutu võim end muuta, miks ma ei võiks korraga 10 või vähemalt 8 asja enda fookusesse võtta?"

Võid. Muidugi võid. See on sinu elu ja sa võid sellega teha, mida tahad.
Meie elu koosneb aga harjumustest. Selles, et oled kujunenud inimeseks, kes oled, mängivad väga suurt rolli harjumused. Paraku on nende seas ka hunnik halbu harjumusi. Harjumus oma telefoni näppida. Harjumus vaadata seriaali 4 tundi järjest. Harjumus 10 korda päevas uudiseid lugeda. Harjumus kirjutada chatti kohe, kui sul mõni mõte tuleb. Harjumus praegu terve päev pidžaamas olla. Harjumus kommenteerida kõiki jaburaid postitusi. Harjumus kontrollida iga 10 minuti tagant uusi laike. Harjumus enne tööle asumist mõne suunamudija konto üle vaadata. Kas ma jätkan???

Olen üsna kindel, et need tegevused, mille välja valisid, on üht või teist moodi seotud sinu halva harjumuse väljajuurutamisega või uue harjumuse loomisega. Kõiki oma harjumusi ühe päevaga või ka nädalaga muuta on tohutult raske ja ilmselt ootaks sind ees üks pettumus teise järel. Seega võta käsile ainult 1-2 tegevust oma nimekirjas ning ole valmis neile pühenduma. Päriselt. Selles ülalmainitud kokkuleppe teine punkt seisnebki.

Mis väljakutses edasi hakkab saama?
Sina keskendu oma väljavalitud tegevustele! Lisaks hoia silm peal sellel blogil ja minu Instagrami kontol!
Mina hakkan iga päev andma nippe, kuidas oma harjumusi muuta, kuidas olla produktiivsem, kuidas otsida üles oma sisemist motivatsiooni, kuidas saada üle tööga alustamise raskusest, kuidas "sundida" end tööle, kuidas oma aega hästi kasutada, kuidas oma päeva planeerida, kuidas seada prioriteete, kuidas segasummasuvilas keskenduda, kuidas mitte rööprähelda, kuidas hoida era- ja tööelu lahus, kuidas mitte prokrastineerida, kuidas mitte üksildusse ära surra. Kui kaua ma seda teen? Võtan endale vabaduse teha seda nii kaua, kuni mul on kaaslasi või kuni jaksan. Seega anna mulle aeg-ajalt palun ka märku, et oled veel minuga kaasa mõtlemas ja tegutsemas.

Millel minu nipid põhinevad?
Isiklikud kogemused, mitmed raamatud minu raamaturiiulil, blogid, koolitustel õpitu, märkmed koolitustelt, teiste inimeste kogemused. Võib-olla siit-sealt veel miskit. Eks näis. Võimalusel varustan teid kindlasti viidete ja soovitustega.

Nii, olen juba kirjutanud palju pikemalt, kui alguses planeerisin, praeguseks teen pausi. Palun tee PÄRISELT ära need ülesanded ja varsti liigume siit juba edasi. Soovin sulle edu!

Päikest!





P.S Väljakutse pole valminud koostöös ühegi autori ega ettevõtte ega liikumise ega organisatsiooniga ega üldse kellegagi. Ainult mina ja sina ja veel mõned inimesed, kes soovivad oma elu kuidagi muuta.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar